Myslím, že mě brzo přestane bavit sem cpát i takovéto články, ale když už jsem ho napsal, tak ho sem taky šoupnu. Aspoň ať vypadám, že zvládám víc žánrů a jsem poměrně pracovitý ( ó) ...
Novinky z Asie letos počtvrté
V pražských kinech Světozor a Aero proběhne od tohoto čtvrtka 4. 12. do neděle 7. 12. minifestival současného asijského filmu. Program přehlídky je rozdělen do pěti tématických okruhů, v jejichž rámci mohou diváci porovnat odlišné ztvárnění některých shodných motivů společných pro zastoupené národní kinematografie a také trochu poodhalit specifické znaky filmové produkce Dálného východu.
Z pětice témat korejské hity, wu xia filmy, čínské filmy o střetech kultur, japonské výstřednosti a korejská hororová noc bych rád upozornil hlavně na poslední dvě z nich. Z Japonska se nejlépe ve světě uchytily obskurní snímky tvořené fantasmagorickými skeči, které stejnou měrou jako na osobitém humoru staví také na hyperstylizované nadsázce. Do této kategorie rozhodně spadá i na Filmasii promítaný
Najsovní hvozd: První kontakt (2005). Žádný příběh, žádná struktura a už vůbec žádná myšlenka. Jen jízda na vlnách absurdního humoru, groteskní fantazie a elektronických beatů. Takhle je film popisovaný v kuluárech.

No a hororová noc v Aeru obsahuje tentokrát dva snímky, které si kladou za cíl obecenstvu ukázat vývoj a stylové variace určitého žánrového motivu. Letos půjde o téma dívčích středních škol, kde straší duše mrtvých studentek –
Memento Mori (1999) a
Den D (2006). Diametrální odlišnost ve stylu a vyprávění krásně ukáže jak se v novém tisíciletí po celoasijském boomu duchařských filmů vyvinuli výrazové prostředky tohoto typu hororu.
Žádné komentáře:
Okomentovat